Daniel-François-Esprit Auber (1782-1871)

As with Bizet, Auber’s public writings are almost non-existent, limited to a few didactic works in which he played a limited role as an editor: Règles de contrepoint (1808), Quelques sujets de fugues  (1843), Fugues et contrepoints pour les concours, datés de 1833 à 1870, esquisses et réalisations (1833-1870), Leçons de solfèges à changement de clef  (1842-1869), Leçons pour la lecture à première vue (1844-1870), Recueil des leçons de solfège à changements de clef (1842- 1869). He also contributed to two collective texts. For the first, entitled “Rapport adressé au comité central d’instruction primaire, au nom de la commission spéciale de l’enseignement du chant, le 9 avril 1850, et approuvé le 14 août suivant par le comité central” (“Report sent to the central committee on primary instruction in the name of the special commission for the teaching of singing, 9 April 1850, and approved 14 August by the central committee”) Auber but one among fifteen signataries including Adam, Barbereau, Boulet, Carafa, Clapisson, Ermel, Victor Foucher, Casimir Gide, Halévy, Gustave Héquet, Jomard, Édouard Rodrigues, Zimmermann, and Moyencourt. This report was published ten years later under the title Observations de quelques musiciens et de quelques amateurs sur la méthode de musique de M. le docteur Emile Chevé. The second collective text was initially published in Le Moniteur universel, was co-signed by Jules Pelletier, Halévy, Berlioz, Despretz, Camille Doucet, Lissajous, Mellinet, Meyerbeer, Édouard Monnais, Rossini, and Ambroise Thomas. It was entitled Rapport et arrêtés pour l’établissement en France d’un diapason musical uniforme (1859).

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firstnameDaniel-François-Esprit
lastnameAuber
birth year1782
death year1871
same ashttp://data.bnf.fr/13890952/daniel-francois-esprit_auber/

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